A GKF Development Kft. projektmenedzsment szolgáltatása keretében pályázati projektek teljes körű koordinálását és szervezését nyújtja ügyfeleinek a vállalt feltételek betartásától kezdődően a költségek finanszírozásán és pontos elszámolásán át a lebonyolításig. A pályázatokon elnyert projektek zömét saját uniós pályázati projektmenedzsment csapatunk koordinálja és viszi végig.
A projektmenedzsment az Ön által elnyert pályázati támogatás tényleges rendelkezésre bocsátását segíti elő. A támogatási összeghez való hozzáféréshez ugyanis nem elegendő a pályázati kiíráson történő sikeres szereplés, ez csak az egyik szükséges, bár a legfontosabb feltétele annak.
A “projekt” egyidős a szervezett emberi tevékenységgel, jóllehet az elnevezés és az informális eljárások rendszerezése a XX. században történt csak meg. Minden olyan tevékenység a projektmenedzsment fogalma alá sorolható, amely tervezést, szervezést igényel és erőforrások összehangolt igénybevételét teszi szükségessé. A pályázati projektmenedzsment a kortárs üzleti szóhasználat egyik homályos kifejezése. Sokan sokfélét gondolnak és mondanak róla. A valóság azonban ebben az esetben is az egyszerűség felé mutat, hiszen nincs másról szó, mint egy projekt megvalósításáról, a szó legtágabb értelmében.
“A projektmenedzsment a projekt valamennyi szempont szerinti megtervezése, követése és ellenőrzése, és mindazok motiválása, akik részt vesznek a projekt céljainak az előre meghatározott időben, költségkereteken belül és megfelelő minőségben történő megvalósításában.” (PRINCE2 projektmenedzsment módszertan) De nézzük mindezt folyamatában.
Sokan nyernek ugyan pályázatot, de elbuknak a megvalósítás során. A hatékony és precíz projektmenedzsment tevékenység ennek kivédésében segít Önnek.
A GKF Development Kft. uniós pályázati projektmenedzsment csapata a tervezési időszakban kiválasztja a megfelelő közelítési módot (tradicionális, agile, iterációs, növekményes, vagy fázisos), majd ennek alapján készül el az Ön uniós pályázati projektmenedzsment terve, amely meghatározza az összes későbbi folyamatot. Számba vesszük a szakmai kompetenciákat, erőforrásokat, megtervezzük a kommunikáció formáját a projektben részt vevő felekkel (ügyfél, a forrást elosztó közreműködő szerv, beszállítók, alvállalkozók), amit a későbbiekben mi is bonyolítunk majd le. Az uniós pályázati projektmenedzsment hozza a rendszerbe a pályázati tényezőt és szemléletet, hiszen rengeteg szabálynak, előírásnak és követelménynek kell egyszerre megfelelni, amelynek teljesítésére egy átlagos magyar vállalkozó vagy önkormányzat nincs felkészülve.
A támogatási szerződés aláírását követően van elehetőség előleg lehívására a projektösszegből, amivel már el lehet kezdeni az érdemi munkát. Uniós pályázati projektmenedzsment csapatunk a végrehajtási folyamatok során koordinálja a projekttevékenységek folyamatait, összehangolja a merőben eltérő működésekkel bíró résztvevők tevékenységét, amivel komoly összegeket takaríthat meg Önnek. Ellenőrzi a minőségbiztosítást, értékelik és fejlesztik a projektcsapatot, kezelik az összes projekttel kapcsolatos információt és kiválasztják a legjobb beszállítókat.
A követési- és felügyeleti folyamatok során projektmenedzsment csapatunk nyomon követi a tervek és a megvalósulás közötti esetleges különbségeket (ilyenek mindig vannak), majd ezeket az információkezelés és az integrált változáskezelés keretében folyamatosan kommunikálja a közreműködő szerv felé (módosítások, változás bejelentés) a projekt előrehaladási jelentésekkel (PEJ) együtt, a törvényes előírások betartása érdekében, ami a projektmenedzsment egyik részcélja. Az uniós pályázati projektmenedzsment csapat tevékenysége támogatja az ütemezés-, a költség- és kockázat kontroll, a projekttermékek ellenőrzése, a jelentések készítése és a szerződésadminisztráció folyamatait.
Amikor az Ön projektje megvalósult, elindul a projektzárási szakasz, ami szintén az uniós pályázati projektmenedzsment szolgáltatás részét képezi. Le kell zárni az adminisztratív és pénzügyi folyamatokat (függő kifizetések rendezése), archiválni kell a szükséges dokumentációt, el kell számolni a projekt során használt – nem saját – eszközökkel, el kell készíteni a záró projekt előrehaladási jelentést (ZPEJ), az utolsó tételt lehívni a projektösszegből és végül pótolni a hiányzó dokumentumokat a közreműködő szerv felé.
Projektmenedzsment csapatunk végül a projektfenntartási időszakban is kezeli az Ön projektjét. Megküldjük a hatóság által kért jelentéseket, és minden egyéb szükséges információt közvetítünk. A projekt végül a fenntartási időszak zárójelentésével fejeződik be hivatalosan is, általában a pályázat megnyerésétől számított 4-5 éven belül. Ezután a projekttel kapcsolatos teljes dokumentációt archiváljuk, így Önnek a későbbiekben sem kell (akár több nyertes és sikeresen megvalósított pályázat után sem) papírhalmokat tárolnia.
Projektmenedzsment csapatunk folyamatos kiértékelések és fejlesztések révén igyekszik a lehető legmagasabb szintű szolgáltatást nyújtani az Ön vállalkozásának is. Célunk, hogy a tradicionális hármas korlát (idő, költség, hatókör) és az egyéb korlátozó tényezők (minőség, ügyfél elégedettség, kockázat) kereteit figyelembe véve az Ön projektjét sikeresen valósítsuk meg.